Методичні рекомендації

 Програмно - методичне забезпечення організації навчально - виховного процесу в дошкільних навчальних закладах у 2014 - 2015 навчальному році

 

Проведення занять із використанням комп'ютера

Копия P4140515

 1.Заняття за комп'ютером слід проводити з дотриманням вимог безпеки . Не можна одночасно використовувати один монітор для двох і більше дітей. Рекомендована безперервна тривалість роботи за комп'ютером на розвивальних ігрових заняттях для 5-річних дітей не має перевищувати 10 хв., для 6-річних — 15 хв.

2.Для дошкільників, які мають хронічні захворювання або часто хворіють (понад чотири рази на рік), тривалість занять за комп'ютером після перенесених захворювань протягом двох тижнів має бути скорочено: для 5-річних вихованців — до 7 хв., для 6-річних — до 10 хв. Ігрові заняття із застосуванням комп'ютера рекомендується проводити раз на день і не частіше трьох разів на тиждень у період найвищої працездатності дітей: у вівторок, середу та четвер.

3.Не можна для цих цілей використовувати час, відведений для сну, денних прогулянок та інших оздоровчих заходів. Комп'ютерним заняттям мають передувати спокійні ігри.

4.У середині заняття, а також після нього з дітьми слід проводити гімнастику для очей та фізкультурні хвилинки для зняття загальної втоми (Додатки 2—4). Навіть при невеликій тривалості, але регулярному проведенні гімнастика є ефективним засобом профілактики втоми й захворювань очей.

Рекомендацїі для вихователів старших груп щодо здійснення екологічного виховання засобами виконання  трудових завдань та завдань з охорони природи


1. Перебуваючи з дітьми в парку, помилуйтеся його красою, погодуйте білочку горішками. Акцентуйте    увагу дітей на тому, що вона жива і також хоче їсти.

2.Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас в груповій кімнаті. Доручіть дітям самостійно дізнатися, які рослини більш вологолюбиві, а які - менш, полити їх.

3.Виконайте разом з дітьми таку роботу: у дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а іншу залиште порожньою. Далі поспостерігайте за змінами. Висновок зробіть разом з дітьми.

4.Пересадіть з городу кущ помідорів чи чорнобривців, а потім разом з дітьми спостерігайте, де довше буде рости рослина - на городі чи у квартирі? Чому?

5.Восени, працюючи на присадибній ділянці, зверніть увагу дітей на стан рослинності. Чому зів'яли рослини на городі? Чому опало листя? Хай про все це розкажуть вам діти.

6.Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте у дітей, чому на поверхню води піднімаються молюски, чи добре живеться рибкам в акваріумі. За необхідності частково замініть воду в акваріумі разом з дітьми.

7.Перебуваючи з дітьми на природі, створюйте або використовуйте ситуації, коли дитині слід дотримуватися певних правил поведінки: не кричати й не лякати пташок, не ламати гілок, не руйнувати павутиння, не збивати гриби тощо.

 Методичні рекомендації щодо планування, організації та

змісту роботи ДНЗ в оздоровчий період 2013 року 

 

 З метою оздоровлення дітей та забезпечення їх активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ, самих себе, збагачення досвіду застосовування практичних умінь, навичок у процесі рухової, ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, художньої, предметно-практичної діяльності, забезпечення методичного супроводу організації та змісту роботи ДНЗ в оздоровчий період на підставі інструктивно-методичних рекомендацій МОНМС України від 16.03.2012 №1/9 – 198 «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період».

Рекомендується:

  1. Під час складання плану роботи  на літній період дотримуватися загальної структури плану роботи ДНЗ. У ньому висвітлювати:

-         завдання роботи дошкільного закладу на літній період (не більше 3-4)

-         методичну роботу з кадрами (засідання педради у серпні, проведення консультацій, практикумів, організація взаємовідвідувань, залучення до створення творчих проектів, самоосвіта);

-         роботу методичного кабінету ( поповнення фондів методичної літератури, фахових періодичних видань, випуск газет, оформлення стендів, вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду, розробка методичних рекомендацій);

-         вивчення стану оздоровлення та організації життєдіяльності дітей влітку ( комплексний, тематичний, вибірковий контроль);

-         організаційно-педагогічну роботу (взаємодія із загальноосвітніми навчальними закладами, дитячими бібліотеками, музеями, центрами дозвілля, театрами та іншими установами та закладами, співпраця з батьками вихованців; підготовка та проведення спільних розваг, днів тижнів здоров’я, екскурсій, спортивного свята до Дня Незалежності України, народознавчих свят, конкурсів для дітей і т.і.);

  1. Врахувати орієнтовну тематику заходів, подану у додатку №1 до статті «Особливості планування освітньої роботи у ДНЗ на літній період», ж. «Вихователь-методист» №4, 2012 р., але при створенні плану конкретного дошкільного закладу врахувати специфіку саме його завдань та освітнього процесу.
  2. Здійснювати перспективне та календарне планування освітньої роботи з дітьми на літній період за формою, яка має бути схвалена педагогічною радою ДНЗ (за режимними моментами, тематичними напрямами, лініями розвитку, видами діяльності, тощо).
  3. Складаючи план, врахувати специфіку організації та зміст освітньої роботи з дітьми у літні місяці (максимальне перебування дітей на свіжому повітрі, наявність зведених вікових груп, посилена увага до проведення загартувальних процедур, тощо).
  4. Передбачати вихователями у календарних планах освітньої роботи раціональне поєднання ігрової, рухової, пізнавальної, трудової, комунікативно-мовленнєвої, художньої та ін. діяльності дітей.
  5. Під час ранкового прийому дітей поступово вводити їх у загальний ритм життя дошкільного закладу.

Доцільно планувати:

-         індивідуальну роботу (із зазначенням імен вихованців, мети, необхідних матеріалів).

-         Бесіди на морально-етичні та загально пізнавальні теми з невеликою групою дітей.

-         Ігрову діяльність (сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, дидактичні, рухливі ігри малої і середньої рухливості);

-         Спостереження за об’єктами та явищами довкілля;

-         Трудові доручення і чергування;

-         Роботу з прищеплення культурно-гігієнічних навичок;

-         Різні види самостійної діяльності дітей (образотворча, художньо-мовленнєва, рухова, тощо).

  1. У літній період слід забезпечити максимальне перебування дітей на свіжому повітрі. При цьому послідовність та тривалість різних видів діяльності слід змінювати, зважаючи на погоду, характер попередньої та наступної діяльності, вік, інтереси и потреби вихованців.
  2. Перебування дітей на свіжому повітрі скорочується або не допускається за несприятливих погодних умов, зокрема таких, як:

-         сильний вітер.

-         Температура повітря вище +35 градусів.

-         Злива, гроза.

  1. У першій половині дня, після сніданку, з дітьми проводять організовану навчально-пізнавальну діяльність у формі занять різного спрямування:

-         з фізичного розвитку.

-         З пізнавального

-         З комунікативно-мовленнєвого.

-         З художньо-естетичного.

11.Плануючи заняття, необхідно зазначити їх освітній напрям, тему, мету або програмовий зміст (освітні завдання), необхідний матеріал та спеціальне обладнання, хід у вигляді плану. У літній період заняття по можливості необхідно проводити на свіжому повітрі. Їхню тематику, кількість тривалість, періодичність визначають залежно від вікової групи дітей та конкретної освітньої мети.

12. Основний час прогулянок слід відводити різноманітній ігровій діяльності дітей, використовуючи всі види ігор (сюжетно-рольові, конструктивно-будівельні, театралізовані, дидактичні, рухливі).

13.На прогулянках  у першій половині дня обов’язково слід проводити рухливі ігри, зокрема ігри з елементами спорту. Варто зазначити, що за сприятливої погоди під час кожної прогулянки доцільно проводити 3-4 рухливі гри. У спеку при занадто високій температурі повітря, рухливі ігри необхідно замінювати на більш спокійні види діяльності дітей ( ігри –з водою, з природними матеріалами, тощо).

14. У календарному плані освітньої роботи вихователя під час денних прогулянок також доцільно передбачати:

- загартувальні процедури з використанням стаціонарного і виносного обладнання на майданчиках – тіньових навісів, надувних басейнів, тощо.

- спостереження за предметами, явищами навколишнього світу та екскурсії у природу, до музеїв, інших закладів (аптека, бібліотека, тощо).

- створення умов для самостійної діяльності дітей (ігрової, рухової, музичної, образотворчої, тощо).

- залучення дітей до різних видів колективної трудової діяльності ( з усією групою або з підгрупами), індивідуальних та групових доручень, зокрема:

Прибирання групової кімнати;

Ремонт книг, посібників, настільно-друкованих ігор тощо;

Виготовлення іграшок-саморобок;

Праця у природі (на майданчику, у садку, квітнику, на городі);

Прання лялькової білизни, носовичків, стрічок;

-         різні розваги зокрема:

фізкультурні розваги (два рази на місяць);

ляльковий, настільний та інші види театру;

дитячі концерти;

музичні та літературні дозвілля;

інсценування літературних творів;

-         індивідуальну роботу з окремим вихованцями чи роботу з підгрупами по двоє – четверо дітей за різними змістовими напрямами педагогічної діяльності, при плануванні варто зазначити імена дітей, напрям роботи, мету, необхідний матеріал;

-         дитячий туризм (піший, велосипедний) – походи, екскурсії, цільові прогулянки плануються один раз на тиждень за наявності належних природних умов (ліс, парк, водойма, тощо).

Варто зазначити, що у ті дні, коли планують похід, екскурсію у природу чи цільову прогулянку за межі дошкільного закладу (дитячий туризм), не слід проводити заняття з фізичної культури, адже діти під час таких заходів мають змогу задовольнити свою потребу в руховій активності й отримують достатнє фізичне навантаження.

15. Дитяча діяльність у вечірні години планується з урахуванням змісту всієї діяльності дітей протягом дня. На вечір доцільно планувати ті види діяльності, що за змістом сприяли б узагальненню, уточненню та закріпленню знань і вмінь, яких діти набули протягом дня, зокрема такі, як:

- спостереження;

- творчі та дидактичні ігри;

- колективна праця та доручення;

- фізичні вправи та рухливі ігри малої і середньої рухливості;

- індивідуальна робота.

А також слід планувати роботу з батьками вихованців: бесіди, консультації тощо.

Дотримання методичних вимог щодо планування освітньої роботи та організації життєдіяльності дітей влітку, ефективне використання оздоровчих сил природи дасть педагогам змогу створити необхідні умови для зміцнення здоров’я та гармонійно-  го розвитку дітей дошкільного віку.

Вітаємо, Вас!

Ви тут: Головна Педагогам Методичні рекомендації