Музкерівник

 

IMG 17727

Музичне виховання і театралізація в дитячому садку

 Музичне виховання є синтезом різних видів діяльності. Мені хотілося б охопити багато чого, хоча поглиблено займатися всім одночасно неможливо. Поговоримо сьогодні про театралізовану діяльність. У процесі театралізованих ігор відбувається інтегроване виховання дітей, вони навчаються виразному читанню, пластиці рухів, співам, іграм на музичних інструментах. Створюється творча атмосфера, яка допомагає розкритися кожній дитині як особистості, застосовувати власні можливості і здібності. Театралізація є стрижнем у роботі багатьох музичних керівників, елементи театралізації використовуються на заняттях, під час розваги, свята, починаючи з молодшої групи. Малюки з радістю зображують у невеликих сценках звички тварин, імітуючи їх рухи, голоси. З віком завдання з театралізованої діяльності ускладнюються, діти інсценізують невеликі казки, поетичні твори. До театралізації треба обов'язково залучати педагогів, які із задоволенням беруть на себе ролі героїв казок. Залучаються батьки до підготовки вистав, тим самим, намагаючись зблизити сім'ю із життям дітей в дитячому садку. Спільні заходи дорослих, більш старших дітей і молодших створюють  інтерес до театрального виду діяльності. В театральній діяльності дітей є декілька розділів: ляльководіння, акторська майстерність, ігрова творчість, імітування гри на музичних інструментах, пісенна і танцювальна творчість дітей, проведення свят і розваг. Для проведення занять, розваг і вистав, спільно з вихователями і батьками виготовляються декорації, атрибути, маски, костюми казкових персонажів, емблеми, шумові музичні інструменти (банки з крупою, камінчиками; коробки з паличками та ін).  З малюками слід приділяти велику увагу відображенню казкових образів тварин, аналізувати характер руху, інтонацію: летить велика і маленька пташка, веселі і сумні зайці, сніжинки крутяться, падають на землю. Використовуються вправи по псіхогімнастиці: полив дощик, дме вітер, сонечко, хмара. Потрібно пропонувати дітям іграшки, атрибути для переодягання, емблеми звірів для розігрування «Ріпки», «Курочки-ряби». Потрібно домагатися того, щоб діти передавали настрій, міняли міміку, проводити індивідуальну роботу з дітьми, заохочувати участь дітей у інсценуваннях, бажання грати роль. Діти вчаться правильно називати театральне обладнання, дбайливо до нього ставитися, орієнтуватися в просторі зали, стежити за розвитком дії. Велику увагу слід приділяти мовленню дитини, правильній вимові слів, побудові фраз, намагаючись збагатити мову. Разом складайте маленькі історії, підтримуйте колективні діалоги. У середній групі потрібно домагатися виразної мови, розвивати уявлення про моральні якості, аналіз ситуації про поведінку глядачів на виставі. Діти вчаться говорити про своє ставлення до подій, висловлювати це більш точно. Діти повинні бути чемними, уважними, вживатися в образ, вміти аналізувати свою гру і виконання інших героїв. Навчаються новим прийомам гри на музичних інструментах. Діти самі можуть придумати різні способи озвучування появи того чи іншого героя - приїзд конячки - ложки, дзвіночки, самостійно підбирали музичні інструменти для героїв казки: зайчику - барабан, ведмедика - бубон. Використовуйте ігри на увагу, фантазію, вимагайте яскравої передачі різнопланового образу. У танцювальної творчості дитина самостверджується в собі, що стає прекрасним фоном для розвитку її інтелектуальної сфери. Підтримуйте ініціативу імпровізірованія на музичних інструментах: трикутниках, металофоні, ліжках. У старшій групі продовжуйте займатися збагаченням словникового запасу дітей. Вдосконалюйте інтонацію, музичні дані. Виховуйте гуманні почуття: чуйність, уміння радіти успіхам, засмучуватися разом при невдачах, прийти на допомогу у тяжку хвилину.

IMG 6188

Розвиток в дошкільників почуття ритму за методикою К.Орфа " Оркестр шумових інструментів. Музичний керівник Фартушна О.О.

Музичний розвиток дає можливість найповніше розкрити всі внутрішні психологічні якості дошкільників ( мислення, уяву, пам'ять,волю та ін.), виховати емоційно-чуттєву сферу психіки дитини(тонкість,чуйність,вміння через музичне мистецтво пізнавати глибину душевних переживань. Перед тим як музика стала чистим мистецтвом і втілилася у талановитих творах класиків, вона багато століть була пов'язана з мовою і рухом.З точки зору Карла Орфа методика навчання дітей музиці малоефективна і невиправдана, якщо в ній відсутня опора і на два головних кореня з якими виросла музика. Мова,рух і музика - це три засоби, нерозривний зв'язок яких є головним змістом орфовської педагогіки.Зберегти і розвинути цю єдність - одне з головних завдань методики Карла Орфа. З цією метою необхідно цілеспрямовано розвивати елементарні навики руху. Особлива увага приділяється ритмічним елементам, що в свою чергу сприяє розвитку музичних здібностей, почуття. І на решті ми дійшли до музики. Тут виховання ведеться у трьох напрямках:слухання музики, спів і гра на дитячих інструментах. Діти повинні не тільки слухати музику і відтворювати написану кимось музику, але і в першу чергу створювати і виконувати свою, дитячу елементарну музику. Це потрібно для творчого самовираження дітей.

IMG 6216

IMG 6212

IMG 6222

IMG 6224

                                                                                             

Музичний керівник Фартушна О.О.

Вітаємо, Вас!

Ви тут: Головна Фахівці радять Музкерівник